Γιατί οι τεχνολογικοί κολοσσοί εμπλέκονται στην αυτόματη οδήγηση οχημάτων;

Εδώ θα θίξουμε ένα θέμα που γεννά πολλά ερωτήματα και πιστεύω πως δεν είναι τυχαίο πως οι μεγάλοι τεχνολογικές γίγαντες του κόσμου στρέφουν την προσοχή τους προς τα αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο. H τεχνολογία και επιστήμη είναι 2 όροι που θα τους ακούμε πολύ την επόμενη 10ετια

Βέβαια θα μου πείτε αν δεν υπήρχε το οικονομικό κίνητρο δεν θα έμπαιναν καν στη διαδικασία να μπλεχτούν σε αυτόν τον τομέα, διότι προφανώς, κατά πρώτο λόγο η παρούσα τεχνολογία είναι ακόμη είναι στα σπάργανα της και κατά δεύτερο λόγο απαιτεί τεράστιους οικονομικούς πόρους για να ολοκληρωθεί αυτό το εγχείρημα.

Η ίδια η Samsung κρατάει ακόμα κλειστά τα χαρτιά της. Δεν είναι όμως δυνατό να κρύψει το γεγονός ότι πρόσφατα ζήτησε και έλαβε άδεια από το κορεατικό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να δοκιμάσει, σε ανοιχτούς δρόμους, αυτόνομα κινούμενα οχήματα. Η πληροφορία αυτή προέρχεται από έγκυρη εφημερίδα της Νότιας Κορέας. Φήμες μάλιστα αναφέρουν ότι σε πρώτη φάση το όχημα των δοκιμών θα είναι ένα ειδικά τροποποιημένο Hyundai.

Οι μηχανικοί της Samsung έχουν ως αποστολή την εξέλιξη μιας σειράς αισθητήρων, υπολογιστικών μονάδων, συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και deep-learning τεχνολογιών. Θέλουν δηλαδή να αποκτήσουν τεχνογνωσία που θα αφορά όλο το «πακέτο» της αυτόνομης οδήγησης, software και hardware, το οποίο φαντάζει πολλά υποσχόμενο και ιδιαίτερα προσοδοφόρο.

Οι τεχνολογικοί κολοσσοί εμπλέκονται στην αυτόματη οδήγησηΑντιθέτως, η εταιρεία δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για την κατασκευή ολόκληρων αυτοκινήτων, αφού τα πλαίσια και οι κινητήρες δεν ανήκουν στα δικά της πεδία εξειδίκευσης. Από την άλλη, οι εταιρείες υπολογιστικών συστημάτων έχουν έναν σημαντικό ρόλο προς την αυτόνομη μετάβαση, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως πρόσφατα η Brian Krzanich (CEO της Intel) ανακοίνωσε πως η εταιρεία της θα επενδύσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη διετία για την εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Επίσης, η Intel θα επενδύσει σε συγγενείς τεχνολογίες, όπως οι διασυνδέσεις, οι επικοινωνίες, η ασφάλεια και όλα τα σύγχρονα μέσα για τη δημιουργία συστημάτων αυτόνομης οδήγησης. Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε η άποψη του Krzanich πως η διείσδυση της πληροφορικής θα είναι τόσο μεγάλη, που σε βάθος μιας δεκαετίας από σήμερα τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα διαχειρίζονται χιλιάδες gigabytes την ημέρα. Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει εξελίξει κάποια συστήματα τα οποία βασίζονται στους επεξεργα- στές της Atom και Χeon και τα οποία αφορούν συνδέσεις 5G, συστήματα επεξεργασίας δεδομένων από κάμερες, συνδεσιμότητα μεταξύ οχημάτων και ασφάλειας.

Η Google, η Apple και άλλοι μεγάλοι παίκτες αναμένεται να μπουν ακόμη περισσότερο στον χώρο του αυτοκινήτου μέσω της αυτόνομης τεχνολογίας. Μάλιστα όσοι κινούν τα νήματα υποστηρίζουν πως σε περίπου δύο τρεις δεκαετίες η ηλεκτροκίνηση θα έχει γιγαντωθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα data (δεδομένα) θα είναι o νέος μαύρος χρυσός (diesel).

Παράλληλα με την αυτόνομη οδήγηση και την πρόοδο στα ηλεκτρονικά θα εμφανιστούν και άλλες δυνατότητες και συστήματα, όπως το Traffic Light Information της Audi, ένα σύστημα μέσω του οποίου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει μέχρι πότε θα είναι αναμμένο κόκκινο το φανάρι.

Το όλο πρότζεκτ λειτουργεί πιλοτικά στην πόλη του Λας Βέγκας και θα εφαρμοστεί προς το παρόν σε επιλεγμένα μοντέλα Α4, Q7 και Allroad, ενώ η υπηρεσία αυτή θα είναι συνδρομητική με εγγραφή στο τμήμα τηλεματικής Audi Connect Prime. Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει προς το παρόν σε λίγες περιοχές των ΗΠΑ όπου υπάρχουν έξυπνοι σηματοδότες, ενώ το κόστος για την εγγραφή στην υπηρεσία είναι 199 δολάρια για 6 μήνες και 499 δολάρια για πρόγραμμα 18 μηνών.

Η Audi υποστηρίζει πως το σύστημα αυτό έχει σκοπό κυρίως τη μείωση του άγχους των οδηγών και στο μέλλον θα παρέχει μεγάλες δυνατότητες, όταν θα μπορεί να ενσωματωθεί στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, παρέχοντας στον οδηγό την ευχέρεια να αποφεύγει τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια και να μειώσει τον χρόνο μιας διαδρομής.

Η οικογένεια Hain ήδη συμμετέχει σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο να συγκεντρωθούν στοιχεία για το πώς ο οδηγός αντιλαμβάνεται την αυτόνομη οδήγηση. Η αυτόνομη τεχνολογία με την οποία εφοδιάζεται το συγκεκριμένο XC90 αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή του ημιαυτόνομου Pilot Assist (εδώ με περισσότερες κάμερες, καθώς και με ένα ραντάρ τύπου LIDAR ή Light Detection and Ranging στο εμπρός μέρος), ώστε να κινείται εντελώς στον «αυτόματο».

Υπενθυμίζεται πως η Volvo είναι από τις πρώτες εταιρείες που ασχολήθηκαν με την αυτόνομη κίνηση και οδήγηση και στο πρόγραμμα «Drive Me Project» συμμετέχουν και άλλοι κατασκευαστές, με στόχο την εξέλιξη ενός πλήρως αυτοματοποιημένου συστήματος οδήγησης μέχρι το 2021. Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάζει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να υπάρχουν πάνω από 100 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία σε πόλεις όπως το Γκέτεμποργκ ή το Λονδίνο, αλλά και σε πόλεις της Κίνας, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν δεδομένα από πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Δεν έχει βαθμολογηθεί ακόμα.

Σας άρεσε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *